Blekinge bygdegårdsdistrikt presenterar stolt

Med en stor bredd och lång erfarenhet har luftakrobaten Timo Lattu rest över hela världen och passerat mer än 55 länder. Han är i grunden dansare och blandar parakrobatik, musikalitet, jonglering och luftakrobatik i sina olika framträdanden.

Av 700 sökande fick Timo uppdraget som Blekinge bygdegårdsdistrikts luftakrobat. Det innebär att han kommer att genomföra 15 föreställningar och fyra workshops (varav två för vuxna och två för de yngre) på bygdegårdar i Blekinge.

Timo Lattu – Blekinge

Timo kom till Sverige från Helsingfors i slutet av 90-talet för att studera på Balettakademien efter en karriär som trefaldig Finlandsmästare i Streetdance. Efter hela 19 år med Stockholm som bas flyttade han 2015 till landsbygden i Skåne med sin danske fru Naja där de bor med sina barn. Genom deras egenstartade förening har de tillsammans en studio för olika evenemang samt veckoklasser för barn, unga och vuxna i akrobatik/luftakrobatik, dans och mycket mer.

Han kombinerar alla sina färdigheter inom dans, musikalitet, jonglering och akrobatik samt luftakrobatik i sina föreställningar. Han uppträder även ibland tillsammans med sin fru genom estetisk och berörande parakrobatik med häftiga lyft.

Fyra olika typer av uppträdanden

Under Kulturbygdsturnén kommer Timo erbjuda fyra olika typer av uppträdanden (bra med variation när närliggande bygdegårdar bokar):

1. Elddans utomhus.
  2. Luftakrobatikrigg utomhus när det blir lite varmare.
  3. Häftig golvbaserad föreställning inom- eller utomhus tillsammans med Naja.
  4. Mingelartisteri som lämpar sig t.ex. på en marknadsdag på bygdegårdarna.

www.cirqueartediem.com

Turnéplan

Här fyller vi på med datum vartefter Timo bokas in på olika bygdegårdar.

Maj

9 Framträdande 15.00, Bräkne-Hoby bygdegård, Ronneby.

29 Framträdande, Hörvik-Krokås bygdegård, Sölvesborg.

Juni

6 Framträdande och workshop 14.00, Dalby Västeråker bygdegård, Uppsala, del av låna ett län – låna en konstnär.

1 Framträdande 19.30, Backaryds föreningsgård, Ronneby.

18 Framträdande/Workshop 14.00, Hörvik-Krokås bygdegård, Sölvesborg.

18 Framträdande 19.00, Öljehult Björkehäll, Ronneby.

1 Framträdande 17.00, Sibbamåla hembygdsgård, Karlskrona.

11 Framträdande 17.30, Öljehult Björkehäll, Ronneby.

30 Framträdande 20.00, vid Dammen i samband med Valborgsfirande, Bräkne-Hoby bygdegård, Ronneby.

30 Framträdande 22.30, vid Nogersunds hamn i samband med Valborgsfirande, Nogersunds hembygdsgård, Sölvesborg.

Läs mer och boka