Södermanlands bygdegårdsdistrikt presenterar stolt

Med en stor bredd och lång erfarenhet har cirkusartisten Peter Åberg rest över hela världen, passerat mer än 40 länder och framfört mer än 1000 föreställningar. Han är i grunden jonglör och akrobat men blandar gärna in musik, magi och minneskonst i sina olika framträdanden.

Av 700 sökande fick just Peter uppdraget som Södermanlands bygdegårdsdistrikts cirkusartist. Det innebär att han kommer att genomföra 15 föreställningar, fyra workshops (varav två för vuxna och två för de yngre) på bygdegårdar i Södermanland.

Peter Åberg – Södermanland

Under Kulturbygdsturnén kommer Peter framföra en ”Best Of”-föreställning med nummer från olika produktioner han gjort de senaste 20 åren. Detta kommer inkludera några av hans klassiker men också helt nytt material som aldrig tidigare visats. Det blir helt enkelt ett unikt framträdande med extra av allt som passar alla.

Multitalang med prispallsplats i tv

Peter kommer från Skellefteå och har en mycket stor variation av färdigheter och tricks i rockärmen. Han spenderade den första delen av sitt liv som musiker vilket har resulterat i en musikalisk inställning till sitt konstnärskap. Han sjunger, spelar flera olika instrument, och blev under 2022 känd för hela Sverige när han hamnade på prispallen i tv-programmet Talang som den multitalang och minnes mästare han är.

www.igiveyoume.com

Ta nu tillfället att boka denna unika kulturupplevelse genom att anmäla intresse så fort som möjligt.

Turnéplan

Maj

7 Framträdande 16.00, Bussgaraget Läppe, Vingåker.

13 Framträdande 14.00, Råbyborgen (Råby-Rönö), Nyköping.

14 Framträdande 14.00, Vadsbro-Blacksta föreningsgård, Flen, medfinansierat av Flens kommun.

20 Workshop 16.00, Bussgaraget Läppe, Vingåker, medfinansierat av Vingåkers kommun.

21 Framträdande 15.00, Dunkers församlingshem, Flen.

24 Framträdande 18.00, Bergshammars bygdegård, Nyköping.

27 Framträdande 14.00, Vilans bygdegård, Kungsör.

28 Framträdande 14.00, Marmorbyns bygdegård, Vingåker.

Juni

3 Framträdande 16.00, Sifferbo bystuga, Gagnef (Dalarna), del av låna ett län – låna en konstnär.

4 Framträdande 14.00, Österby bygdegård, Hedemora (Dalarna), del av låna ett län – låna en konstnär.

11 Framträdande 15.00, Aspö bygdegård, Strängnäs.

17 Framträdande 15.00, Ludgo-Spelviks bygdegård, Nyköping.

18 Framträdande 16.00, Granheds bygdegård, Katrineholm.

Mars

18 Framträdande 15.00, Stavsjö föreningshus, Nyköping.

19 Framträdande 15.00, Tystberga bygdegård, Nyköping.

23 Framträdande 19.00, Västermo bygdegård, Eskilstuna.

26 Framträdande 14.00, Vikingavallen föreningsgård (Stallarholmen), Strängnäs.

26 Workshop 15.30, Vikingavallen föreningsgård (Stallarholmen), Strängnäs.

29 Framträdande 18.00, Lerbo bygdegård, Katrineholm.

1 Framträdande 13.00, Härads bygdegård (Häradsorten), Strängnäs.

22 Framträdande 14.00, Jädersgården, Eskilstuna.

23 Framträdande 15.00, Fogdö bygdegård, Strängnäs, medfinansierat av Strängnäs kommun.